Uzuuuungöl ve Kısa Hayat

HASAN MAHİR Kartpostallara yansımışŸ bir düşŸ fotoğŸrafıydı yoluna düşŸmeden önce. Belgesellere yansıyan kısa bir hayaldi. Bazen gidip görenlerin anlatımı ile bir masal diyarı. Anlatılanı dinlemekle, görmek arasındaki farkı yaşŸamak için Uzungöl€™ün yüreğŸine kısada olsa bir yolculuk yaptık. Suya düşŸmüşŸ bir minare sülüetinin düşŸüne takıldık bir rüya yolunda.Of€™un sisli sabahını dağŸıtırken güneşŸ, çay bahçelerinin üzerine düşŸerken ışŸığŸın yansıması, erkenden çay kesmeye çıkmışŸ kadınların gayreti ile uyandık Of€™ta. Güzel bir kahvaltının arkasından yeşŸilin her tonuna boyanmışŸ manzaranın seyrine dalarak Uzungöl€™ün yoluna düşŸtük. Yol mu bizi içine çekiyordu biz mi yolun içine dalıyorduk bunu anlamak manzaraya dalınca zorlaşŸıyor.Karadeniz€™e paralel uzanan dağŸların, geçit vermez yükseklikleri arasına sığŸınmışŸ suların ve vadilerin derinliğŸinde aralanmışŸ yola sapıverdik ö‡aykara€™dan. Yol boyunca yeşŸile boyanmışŸ dağŸlar tepeler, çay bahçeleri ve suların şŸırıltısı ile kartpostallardan kaçmışŸ birbirinden güzel estanteneler izledi bizi.Yer yer heyelandan uçmuşŸ yolları geçtikten sonra Uzungöl€™e vardık. DağŸların arasına sıkışŸmışŸ yeşŸillerin kuşŸattığŸı bir küçük mavicik göl karşŸıladı bizi. AnlatıldığŸına göre Haldizen deresinin önünü kapayan heyelan neticesinde su birikintisi büyüyerek göl oluşŸmasına sebep olmuşŸ. AnlayacağŸınız doğŸanın felaketi bir güzelliğŸe dönüşŸmüşŸ. Hayatta aslında böyle sürprizlerle karşŸılıyor bazen bizi. Bazen üzerimize gelen bir felaket neticesinde ümitsizliğŸe kapılıp sonucu beklemeden homurdanıyoruz. Az sabredince o felaketin bize yeni bir kapı araladığŸını, bizi yeni başŸlangıçlara çağŸırdığŸını anlayabiliyoruz. Uzungöl€™ün güzelliğŸini görünce iyi ki heyelan olmuşŸ diyesi geliyor insanın.uzungol5.jpg

Aracımızı park ettiğŸimizde gölün güzelliğŸinin yanına yağŸmur hafiften atışŸtırmaya başŸladı. Uzungöl ve Karadeniz Bölgesi genelde bu şŸekilde yağŸışŸ almakta. Sabahtan akşŸama kadar güneşŸli güne nerede ise bir yılda rastlamak mümkün görünmüyor.  GüneşŸ denizdeki oynak balık gibi bulutların arasından bir çıkıp bir kayboluyor. YağŸmurlu düşŸlerle yere bastığŸımızda naylondan yağŸmurluklu Uzungöl hayranlarını naylon insanlar olarak dolaşŸtıklarına şŸahit oluyoruz. ֖zellikle fotoğŸraf makinesi, kamera gibi suya karşŸı duyarlı bir alete sahipseniz ki olmak durumundasınız (yoksa Uzungöl€™de olmanın bir anlamı kalmıyor) mutlaka bir yağŸmurluk yö¢da şŸemsiyeye ihtiyacınız var demektir.

Çiseleyen yağŸmura karşŸı tedbirimizi alıp derenin göl ile kucaklaşŸtığŸı noktadan başŸlıyoruz gezimize. AhşŸaptan yapılmışŸ asma köprünün üzerinden geçerek gölün dereye göre sol yanından yürüyüşŸümüz başŸlıyor. YağŸmur durunca güneşŸ bulutların arasından saklandığŸı yerden başŸını uzatıyor. FotoğŸraf için güzel bir hava oluşŸuyor.

Gölden bahsetmeden önce belirtmeliyim ki, güneşŸ doğŸmasına rağŸmen dağŸ yamaçlarında sisler hala kalkmamışŸ yer yer yeşŸil ağŸaçların üzerinde seyri sefer ediyor.

Göl ve vadi dağŸlar tarafından kuşŸatılmışŸ. DağŸlarda yeşŸilin her tonuna rastlamak mümkün. Kaya yamaçlarındaki mor dağŸ gülleri ise yeşŸilin içerisinde kendi güzelliklerini daha rahat sergiliyor. YeşŸillik, dağŸ gülerine güzel bir fon oluşŸturuyor.uzungol6.jpg

Göl küçük bir göl, sakin ve duru. DağŸlardan kaçıp gelen yağŸmur ve kar suları burada dinleniyor. Arkasından tekrar yoluna devam ediyor.

Yaban ördeklerinin göldeki su ile dansı gölün güzelliğŸine başŸka bir güzellik katıyor. GüneşŸ netleşŸtikçe yağŸmurla yıkanmışŸ dağŸ yeşŸilleri daha da parlıyor. Bu güzelim yeşŸil mavi gölün içerisine gölge gölge düşŸüyor.

Ve o muhteşŸem ana geliyoruz. İki minareli caminin sülüeti gölün içersinde dalgalanıyor. Uzak diyarlardaki Taç mahal aklımıza geliyor bir an.

Manzaraya daha hakim olmak için yayla giden stabilize yola çıkıyoruz. Yapay bir şŸelale yapılmışŸ burada, dereden inen sularla.

Yükseldikçe göl bir başŸka güzelliğŸe bürünüyor. DağŸların yüksekliğŸi vadinin derinliğŸi ve gölün güzelliğŸi insanı büyülüyor.

Gölün hemen ilerisinde bulunan köy ve tarlada çalışŸan kadınlar dikkatimizi çekiyor. Tarlalar küçük küçük. AhşŸap evlerin önünde oynayan kızlar ve yöre insanı fotoğŸraf makinelerini pek sevmiyor. Objektife dokunacağŸımız zaman yüzler çevriliyor başŸka yöne.

Bu yöre de tarla işŸlerine genelde kadınlar bakıyor. Erkekler daha çok mühim işŸlerle uğŸraşŸıyorlarmışŸ. AkşŸama kadar kahvede oturan erkekler odun kesmek gibi zor işŸler dışŸında başŸka işŸe karışŸmazmışŸ.

Göl kenarında bir tur attığŸımızda vaktin iyiden iyiye ilerlemişŸ olduğŸunu görüyoruz. Bol oksijen kahvaltıyı çoktan eritmişŸ. ֖ğŸle yemeğŸini yemek için tesislerden birisine gidiyoruz. Buranın en güzel yemeğŸi alabalık. Ve birde fırında köfte var.

Yemekten sonra yeşŸilin ve su senin derinliğŸine dalarak çayımızı yudumlamak için oturduğŸumuzda yağŸmur bastırıyor.

Hafif ıslandık, birazda üşŸüdük. YağŸmur hızlandı. YağŸmurun yağŸışŸına bıraktık kendimizi, bir sıcak çayın sıcaklığŸında. Uzungöl€™ün güzelliğŸine daldık uzun, uzun.uzungol10.jpg