BoğŸazı Gezmek, İstanbul’u Dinlerken

bogaz1.jpgHİLAL GÜRBÜZ   İstanbul;Koca şŸehir,hayallerin,umudun,yalnızlığŸın şŸehri€¦Bu güzel şŸehirde boğŸaz turu yapmak için Bursa€™dan yola çıkıp vardım İstanbul€™a€¦Otobüsten iner inmez insanı büyüleyen bir havası var,zaten o duyguyu hissetmemek mümkün değŸil€¦.

İstanbul€™da beni gezdirecek olan arkadaşŸım yeliz ile buluşŸup eminönünden boğŸaz turu için vapura bindik ve yola koyulmak için vapurun dolmasını bekledik,beklerken de denizin rahatlatan  dalga sesini dinleyip sohbete koyulduk€¦Motorun sesinden vapurun hareket ettiğŸini anlayıp sohbetimize ara verip denizden karaya bakıp gördüklerimi not almak için kalemi kağŸıdımı çıkardım ve bu güzellikleri sizlere aktarmak için yazmaya başŸladım ve kendimce anlatmaya çalışŸacağŸım€¦.

Vapur hareket etti ve biz yola koyulduk gözüme ilk çarpan Ortaköy camii oldu,bütün zerafeti ile denize bakan tarihi camii.

Vapur ilerledikçe bende göreceğŸimiz yerleri merakla bekliyorum ve bütün heybeti,ihtişŸamı ile işŸte Dolmabahçe Sarayı gözüme ilişŸiyor zaten ilişŸmemesi de mümkün değŸil,Ulu önder ATAMIZ€™ın gözlerini yumduğŸu ihtişŸamlı,hüzünlü Dolmabahçe Sarayı€¦.

Dolmabahçe Sarayı, Karaköy’den İstanbul BoğŸaz€™ı ‘na uzanan sahil şŸeridinin KabataşŸ ile BeşŸiktaşŸ arasında kalan kısmın sağŸ tarafından, Marmara Denizi’nden BoğŸaziçi’ne deniz yoluyla girişŸte sol tarafta, Üsküdar’ın karşŸısında yer alan saray.

BoğŸaz€™da gördüğŸümüz saraylardan biri de ÇırağŸan sarayı oluyor

Haliç ve BoğŸaziçi’nin en güzel yerleri sultanlar ve önemli kişŸilere saray ve köşŸkleri için tahsis edilmişŸtir. Zaman içinde bunların bir çoğŸu yok olmuşŸtur. Büyük bir saray olan ÇırağŸan’da 1910 yılında yanmışŸtır. ֖nceki bir ahşŸap sarayın yerinde 1871 yılında Sultan Abdülaziz tarafından Saray Mimarı Serkis Balyan’a yaptırılmışŸtır.

BoğŸaz€™da ilerlerken boğŸaz köprüsünün altından geçerek yolumuza devam ediyoruz€¦

Asya ve Avrupa kıtalarını birbirine bağŸlayan BoğŸaziçi Köprüsü, iki kıta arasında ilk sabit bağŸlantı ağŸı olarak Türkiye ulaşŸım ağŸında da çok önemli bir yer tutar. Bir ayağŸı Beylerbeyi’nde, diğŸer ayağŸı Ortaköy’de bulunan köprünün toplam uzunluğŸu 1.560, ortak açıklığŸı 1.074, genişŸliğŸi 33.40 ve denizden yüksekliğŸi ise 64 metredir.

30 Ekim 1973 yılında açılmışŸtır.

“BoğŸaz’ın incisi” olarak adlandırılan köprü, ulaşŸım alanında sağŸladığŸı kolaylığŸın yanı sıra, şŸehrin siluetine farklı bir güzellik katmaktadır. Geceleri ışŸıklandırılan köprünün manzarası özellikle BoğŸaz hattında yer alan mekö¢nlardan çok güzel bir görüntü sağŸlamaktadır. Yine köprüden geçerken izleyebileceğŸiniz İstanbul’un manzarasına da doyum olmaz…Köprü 1.510 m. uzunluğŸunda, iki kule arası da 1.090 m.dir. TaşŸıyıcı teller yüksek dirençli galvanizli çelik tellerdir. TaşŸıyıcı ana kabloların çapları 77 cm, kenar açıklıkları da 80 cm.dir.

Rumeli hisarının karşŸısından geçerken vapurda etrafa bir göz gezdiriyorum herkesin elinde fotoğŸraf makinaları bu tarihi güzellikleri çekmeye çalışŸıyorlar€¦.Tarihe meydan okuyan İstanbul Sarıyer’de bulunan Rumeli Hisarı, 30 dönümlük bir alanı kapsamaktadır. Anadolu Hisarı’nın karşŸısında İstanbul BoğŸazı’nın 600 metrelik en dar ve akıntılı kısmında, uzaktan bakıldığŸı zaman eski harflerle Muhammed biçiminde okunacak şŸekilde inşŸa edilmişŸ bir hisardır. 90 gün gibi kısa bir sürede tamamlanan hisarın üç büyük kulesi, dünyanın en büyük kale burçlarına sahiptir.

Rumelihisarı’nın adı Fatih vakfiyelerinde Kulle-i Cedide; NeşŸri tarihinde Yenice Hisar; KemalpaşŸazade, AşŸıkpaşŸazade ve NişŸancı tarihlerinde BoğŸazkesen Hisarı olarak geçmektedir.

BoğŸaz turumuz 1 buçuk saat süren bir zaman dilimden sonra son buluyor ve biz karaya yaklaşŸırken işŸte yapayalnız kalan,sessizliğŸi ile çok şŸey ifade eden kızkulesini görüyoruz,bizi uğŸurlayan son tarihi mekanın da yanından geçerek karaya yaklaşŸıyor ve boğŸaz turuna son veriyoruz€¦.

ö‡ok güzel geçen turun sonun da İstanbul€™un vazgeçilmezlerinden balık ekmek yemeden dönmek olmaz diyor ve balık ekmeklerimizin siperişŸini veriyoruz yanına da olmazsa olmazımız turşŸu suyunu da istiyoruz tabiki€¦